راهکار ERP برای مؤسسات آموزشی

در سطح جهانی بخش آموزش در حال رونق است. بخش قابل توجهی از شغل و درآمد ایجاد می کند. در ایالات متحده، آموزش عالی به تنهایی بیش از 400 میلیارد دلار درآمد ایجاد می کند.
در مقایسه با سیستم آموزشی سنتی که 15 سال پیش وجود داشت سیستم‌های آموزشی مدرن دستخوش دگرگونی عمیق‌تری شده‌اند. آموزش مدرن به شدت تحت تاثیر فناوری های پیشرفته قرار گرفته است تا فرآیندی را برای انتقال اطلاعات فراهم کند که بر کیفیت متمرکز باشد.
تعداد زیادی از داده ها توسط موسسات آموزشی در مورد دانش آموزان، فارغ التحصیلان، اساتید، کارکنان، دوره ها، هزینه ها، دارایی ها، برنامه دوره ها و غیره جمع آوری می شود. بدون وجود یک سیستم جامع ERP در مدرسه استفاده از این داده ها غیرممکن است. از این رو این تحقیق متمرکز بر راهنمای ERP برای مؤسسات آموزشی است.

بررسی اجمالی بازار مؤسسات آموزشی

مدارس، کالج ها، دانشگاه ها و موسسات خصوصی مختلف بخش آموزش را تشکیل می دهند. بخش آموزش دانش آموزان را با دانش و توانایی های لازم برای سازگاری با محیط کاری که همیشه در حال تغییر است مجهز می کند. طیف وسیعی از کسب‌ و کارها در این بخش تلاش می‌کنند تا مشتریان خود بوسیله تکنیک‌های یادگیری مؤثر آنها یادگیری مادام‌العمری داشته باشند.

بخش‌های آموزش ابتدایی، متوسطه، عالی و حرفه‌ای اکثریت بازار آموزش را تشکیل می‌دهند. ظرفیت همه صنایع دیگر برای جذب و حفظ استعدادها به بخش آموزش بستگی دارد اما این بخش نیز مسائل توسعه نیروی کار خاص خود را دارد.

بخش آموزش و پرورش تحت نظارت شدید سیاسی و عمومی است و تغییرات و بازنگری در سیاست ها به دلیل وظیفه آن برای آموزش نیروی کار موجود و آماده سازی نسل بعدی برای کار و زندگی اغلب اتفاق می افتد.

فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تمامی مؤسسات آموزش عالی اعم از کالج، دانشگاه و یا سایر محیط های آموزشی پیشرفته تأثیر دارد.

بازار جهانی ERP  آموزش محیط رقابتی تلفیقی را به نمایش می گذارد به طوری که شرکت های سطح 1 بیش از 42.4 درصد از درآمد بازار را کنترل می کنند.

مشارکت با سایر ارائه دهندگان راه حل ERP  آموزشی یک استراتژی توسعه مهم برای کسب و کارها خواهد بود تا پایگاه مشتری خود را افزایش دهند، حتی اگر اکثر بازیگران اصلی بازار ERP  آموزشی همچنان تمرکز استراتژیک خود را بر بازارهای آسیای جنوبی و اروپا حفظ کنند.

تولیدکنندگان سیستم های ERP جدید و پیشرفته برای آموزش به سرعت در حال افزایش هستند.

ابزارهای پیچیده و تعاملی مرتبط با آموزش به طور مداوم توسط همه ذینفعان شرکت کننده در سیستم آموزشی از سطوح ابتدایی در مدارس تا سطوح بالا پس از فارغ التحصیلی برای افزایش دسترسی به دانش استفاده می شود. مصرف کنندگانی که می توانند بین تامین کنندگان خصوصی و دولتی انتخاب کنند کاربران اصلی خدمات آموزشی هستند. بازار صادراتی برای خدمات آموزشی توسط دانشجویان بین المللی ارائه می شود.

محصولات

  • زبان و سایر آموزش ها
  • آموزش مدارس دولتی
  • دانشگاه و سایر آموزش های عالی
  • آموزش مدارس خصوصی
  • آموزش پیش دبستانی
  • تحصیلات فنی و تکمیلی

فعالیت های صنعتی

  • آموزش پس از مدرسه
  • آموزش پیش دبستانی
  • تحصیلات مدرسه ای
  • سایر آموزش ها

چشم انداز منطقه ای

این بازار بر اساس جغرافیا به چهار منطقه تقسیم می شود:

آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه و آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا.

از نظر سهم درآمد بازار ERP  آموزش در آمریکای شمالی در سال 2021 تسلط داشت. در ده سال گذشته، کانادا شاهد افزایش شدید تقاضا برای یادگیری دیجیتال بوده است.

موسسات آموزش عالی در کانادا در حال حاضر دوره های آنلاین و ترکیبی را ارائه می دهند. در ایالات متحده، که در آن ثبت نام آنلاین به طور مداوم برای بیش از ده سال رشد داشته است، تمایل مشابهی را می توان مشاهده کرد. ERP به طور گسترده در مدارس و همچنین کالج ها استفاده می شود زیرا سیستم های آموزشی در هر دو کشور بهبود یافته.

کاربران نهایی

بازار بر اساس کاربر نهایی به آموزش مقدماتی و آموزش عالی تقسیم می شود. از نظر درآمد بخش آموزش عالی بر بازار ERP  آموزش در سال 2021 تسلط داشت. الگوی یادگیری و آموزش در آموزش عالی در حال تکامل است. یادگیری به کمک فناوری در حال گسترش بیشتر است. انتظاراتی که دانشجویان از کالج ها و دانشگاه ها دارند نیز در حال تغییر است.

آنها تاکید زیادی بر افزایش دسترسی به خدمات سازمانی و همچنین دسترسی به اطلاعات از جمله جدول زمانی، برنامه زمانی، و دوره های ویدیویی دارند. مؤسسات آموزش عالی به منظور افزایش مشارکت و موفقیت دانشجویان از پیشرفت های فناوری با پیاده سازی نرم افزار ERP استفاده می کنند. موسسات آموزش عالی همچنین در حال ایجاد سیستم های اداری دیجیتالی هستند که راه را برای راه اندازی نرم افزار ERP باز می کند.

تعداد رو به رشد ثبت نام در آموزش عالی

کسب و کارها به طور مداوم به دنبال افرادی هستند که بتوانند در خط مقدم این تغییر باشند و به دلیل سرعت تغییر چشم انداز فناوری بتوانند به سرعت با چنین پیشرفت های فنی سازگار شوند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که امروزه کسب ‌و کارها با آن مواجه هستند کمبود نیروی ماهر است که باعث شده است برخی از افراد در برنامه‌های آموزش عالی تخصصی ثبت‌نام کنند که ممکن است برای موفقیت بلندمدت آنها مفید باشد.

ظهور اینترنت و جهانی شدن گزینه های جدیدی را برای افراد ایجاد کرده است تا مجموعه مهارت های خود را از دانشگاه های مشهور جهان گسترش دهند. مردم این دوره ها را به این دلیل انتخاب می کنند که با تغییرات تکنولوژیکی جهانی که در حال وقوع است مطابقت دارند. پیش بینی می شود این یکی از عناصر اصلی تأثیرگذار بر گسترش نرم افزار آموزش عالی در سراسر موسسات باشد.

فرصت: افزایش تحرک دانشجویان خارج از کشور

ظهور جهانی شدن و افزایش دانشجویانی که برای مقاصد آموزشی به کشورهای دیگر سفر می کنند باید انتظار داشت که فرصت های عظیمی برای ارائه دهندگان آموزش عالی ایجاد کند. بر اساس نظرسنجی شورای بریتانیا پیش بینی می شود چین، هند و کره جنوبی بیشترین دانشجویان را به خارج از کشور بفرستند که ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، کانادا و آلمان بهترین مقصدها هستند.

موسسات باید این حجم عظیم از داده ها را مدیریت کنند که جریان های درآمد جدیدی را برای شرکت های نرم افزاری آموزش عالی باز می کند. پیش‌بینی می‌شود که این جریان ترافیک فوق‌العاده و پتانسیل بسیار زیادی را برای فروشندگان راه‌حل آموزش عالی فراهم کند.

مدیریت

فرآیندهای برنامه ریزی، ایجاد طرح ها و نظارت بر تمامی اقدامات حیاتی درگیر در ارائه کالاها یا خدمات همه جنبه های مدیریت عملیاتی هستند. انواع مختلفی از خط‌مشی‌ها (سیاست‌های اداری، خط‌مشی‌های استخدام، خط‌مشی‌های طراحی دوره‌های آموزشی، خط‌مشی‌های ارزیابی دانشجو، خط‌مشی‌های توسعه مهارت‌های اساتید، سیاست‌های نگهداری و ارتقای امکانات، سیاست‌های نگهداری فناوری اطلاعات و ارتباطات، و غیره) توسط عوامل دخیل در مدیریت عملیاتی طراحی می‌شوند.

 توابع عملیات ممکن است شامل وظایف حیاتی دیگری باشد، مانند :

تضمین کیفیت : بررسی رویه ها و تعیین میزان موفقیت آنها می تواند در حفظ استاندارد آموزش بسیار مفید باشد.

پیش‌بینی : مدیریت عملیاتی فعلی با کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند برای پیش‌بینی عملکرد مؤسسه یا حتی برای درک میزان موفقیت تاکتیک‌های مختلف برای ارتقای استانداردهای آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

ذخیره سازی داده ها : مجموعه باید چندین نوع اطلاعات را در یک سرور محلی ( فیزیکی ) یا در فضای ابری ذخیره کند از جمله داده های اداری، اطلاعات دانشجویی و داده های مربوط به دانشکده ( مجازی ).

برنامه ریزی مؤثر ظرفیت ( دریافت ) : یک مؤسسه آموزشی می تواند داده های گذشته را ارزیابی کند و تصمیم بگیرد که آیا تعداد دانش آموزانی را که می پذیرد افزایش یا کاهش دهد.

پیشرفت اجتماعی و اقتصادی یک ملت به طور مستقیم تحت تأثیر ارزش آموزش در توسعه تعالی و دانش است. درک مکانیسم هایی که فرآیندهای افزایش تضمین کیفیت تحصیلی و بهبود و همچنین وجود یک استراتژی صحیح برای انجام عملکرد را برجسته می کند برای اطمینان از توسعه در این مسیر ضروری است.

موفقیت یک دانشگاه به ظرفیت آن برای تأمین منابع مورد نیاز برای تحقق هدف اصلی خود بستگی دارد که ارائه اطلاعات و مهارت هایی است که هم در افراد و هم در فناوری ها آشکار می شود. ذینفعان در دانشگاه ها ارزش این دانش را با کلماتی مانند کیفیت، ارتباط یا سودمندی تعریف می کنند.

آخرین مقالات